Chiang Mai update ! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noor Gerritsma - WaarBenJij.nu Chiang Mai update ! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noor Gerritsma - WaarBenJij.nu

Chiang Mai update !

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

26 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Inmiddels zitten er al weer wat werkdagen op en het schiet ook al aardig op met het rapport. Of dat de bedoeling is weet ik niet helemaal zeker. Ik heb er soms spijt van dat ik hard heb doorgewerkt, als ik dan ineens niets te doen heb en me een beetje verveel. Het werken hier is werkelijk in alle opzichten anders dan wat ik gewend ben de afgelopen jaren. Maar ja, wat wil je, als je van een kantoor waar je zelf nog niet de planten water hoeft te geven en je werk nooit af is, ineens hier gaat werken.

En hier... dat is waar om 10u ’s ochtends de werkdag pas begint. Ik heb gevraagd hoe ‘vroeg’ ik mag komen, niet eerder dan 9 uur was het antwoord. Maar ook om 9 uur tref ik nog wel eens iemand die tussen de bureau’s ligt te slapen op de grond. Die grond daar lopen we trouwens allemaal op blote voeten, je schoenen laat je achter bij de deur. Ik denk uit hygienisch oogpunt, alhoewel de hygiene in alle andere opzichten heel erg ver te zoeken is :-(.

Er is trouwens ook een hond, die ligt de hele dag op de trap en eet de resten van het eten van mijn collega’s op. Ik eet elke dag mijn lunch bij een heel lieve Thaise in dezelfde straat die erg lekker kookt, en Moe Moe gaat elke dag gezellig met me mee. Ik betaal 35 Baht, dat is 88 eurocent voor een complete en heel lekkere maaltijd.

Afgelopen weekend was het op zaterdag World Peace Day, en in het kader daarvan was er de hele dag een yoga festival bij The Yoga Tree in het centrum. Daar heb ik de hele dag rondgehangen en dat was superleuk, de verschillende yogalessen waren heerlijk, en ik heb een schilderij gemaakt van een mandala met twee anderen buiten in de tuin daar. Dat schilderij schijnt geveild te worden en de opbrengst is voor World Peace, maar ik ben bang dat het niet veel op gaat brengen;-). Erg relaxed allemaal en ik heb leuke mensen ontmoet met wie ik nog wel eens ga afspreken. Het wemelt hier van de yoga-scholen trouwens en ik vond het lekker om weer te doen, dus dat hou ik vol. En met de temperatuur hier, gaat het bijna door voor bikram yoga...

De rest van het weekend, heb ik in een supermooi zwembad doorgebracht, even buiten het centrum, maar op prima fietsafstand van mijn ‘huis’. Heb ik nog overwogen om weer met de zuiplappen te gaan rennen, maar ben toch maar niet gegaan. Ik heb nu een paar keer ’s ochtends voor het werk gerend, heb immers alle tijd, en dat bevalt prima. En ik heb nog een van de tempels bezocht, de Wat Ched Yod, die is dicht bij mijn huis, het is een nieuwe tempel, maar er zijn ook opgravingen van een heel oude tempel (1455), ik zal foto’s bijvoegen.

Verder val ik over de Thai ook van de ene verbazing in de andere. Ik wilde mijn haar laten knippen, maar toen ik een van de kapsters hoorde praten met een te zware (mannen)stem ben ik naar een andere zaak verderop gegaan. De ladyboys zijn niet te onderscheiden van gewone vrouwen, maar ik liet mijn haar dus liever ergens anders knippen.

En nog iets, wij blanke vrouwen voldoen aan een massaal nagestreefd schoonheidsideaal. Toen ik een deodorant wilde kopen moest ik goed zoeken naar een zonder whitener en dat geldt ook voor alle andere producten. Marlo wist me te vertellen dat er ook pillen en zelf injecties worden gebruikt om maar witter te worden. De nieuwste rage vind ik toch wel het meest bizar, dat is een creme die ook je intiemste delen witter maakt. In de winkel zag ik het liggen naast een creme voor roze(re) tepels ...

Na het weekend zal ik snel meer schrijven. Nog super bedankt voor de lieve reacties op mijn vorige posts! Lfs Noor

  • 26 September 2012 - 16:14

    Loes:

    Als je nou niet meer weet wat je moet doen met je leven, kan je altijd nog columns gaan schrijven ;-), met veel plezier heb ik weer je verhaal gelezen! Lekker eten voor 88 cent, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren... Vergeet je ook niet om te leren hoe je al dat lekkere eten maakt, dan kunnen we komen proeven wat jij elke dag beleeft :-). Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal... Ben je eigenlijk al een beetje bruin geworden of ben je aanhangig geworden aan het zogenaamde schoonheidsideaal?

    Liefs Loes

  • 26 September 2012 - 17:23

    Liek:

    Klinkt allemaal super!!!
    En als je dan weer terug bent gaan we gewoon samen yoga-en ; )

    Liefzzzz
    Liek

  • 27 September 2012 - 09:48

    Arief:

    Ben het helemaal eens met Loes, leuk geschreven weer ;-) Nog minder dan drie weken en dat gaan we het samen mee maken. Ik heb er zin an...

    X

  • 27 September 2012 - 10:43

    Yvonne Isa .:

    Hoi Noor.Leuk iets van je te lezen ,dan beleven we het zelf ook een beetje mee,zo te zien is het mooi daar fijn dat arif bijna naar je toe komt nou hier is het herfst aan het worden lekker veel onweersbuien heerlijk hoor je mis er niks aan ,nou ik kijk uit naar je volgende verhaal groetjes!

  • 30 September 2012 - 11:07

    Mama:

    fascinerend dat veel Thai zo hun best doen om op een ander te lijken... zo te lezen ben jij gelukkig wel
    jezelf daar!
    liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Voor VSO naar Thailand

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Goodbye !!

26 Oktober 2012

Afronden, overdragen en terugkijken ...

17 Oktober 2012

Relax!

09 Oktober 2012

Cultuurverschillen en communicatie

01 Oktober 2012

Sawat di ka
Noor

Actief sinds 17 Juli 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7486

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 30 November 2012

Voor VSO naar Thailand

Landen bezocht: