Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Noor Gerritsma - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Noor Gerritsma - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Noor

05 September 2012 | Thailand, Bangkok

Na een voorspoedige reis met Turkish Airlines kwam ik dinsdagmiddag aan in Bangkok. In de Starbucks zat Thomas van VSO zoals afgesproken op mij te wachten. Thomas is 16 jaar geleden uit Duitsland naar Thailand gekomen als volunteer en nooit meer weg gegaan. Nu werkt hij als program manager voor VSO in Bangkok en hij heeft mijn placement bij Shwe Gas geregeld.

Toen ik in de auto wilde stappen riep hij; ' Other side! Unless you want to drive'. Euhm oja, dat was ik vergeten, toch een beetje moe van die voorspoedige reis ;-). Hij heeft me naar Royal Asia Lodge gebracht, een hotel in het centrum, op 15 min loopafstand van het kantoor van VSO.

Ik heb even gerust en ben toen de omgeving gaan verkennen, het hotel ligt in een toeristische buurt, nabij Sukhumvit, een drukke straat, waar een hoop te zien is. Ik ben een hapje gaan eten, en ben vervolgens langs de marktkraampjes gaan wandelen. Tussen de kraampjes met geurende sate's, complete maaltijden en vers fruit zijn een hoop op toeristen gerichte kramen met 'niet van echt te onderscheiden' merkartikelen en souvenirs.

Vandaag had ik training op het kantoor van VSO, een prive training van Thomas. Ik heb alle staff van VSO die aanwezig was ontmoet, erg leuk!

Thomas heeft me verteld wat ik moet flikken om haar huis gestuurd te worden door hem, zoals zonder helm op of achterop een motor, naar het zuiden van Thailand waar een conflict heerst tussen moslims en boedisten of naar Birma. Dat doen we dus maar niet.
Daarnaast weet ik nu een hoop over de politieke situatie in zowel Thailand als Birma, en ik heb o.a. geleerd dat ik als vrouw een monnik nooit mag aanraken, mijn voetzolen aan niemand mag tonen, niets slechts mag zeggen over de koning of beter maar helemaal niets zeggen over de koning, en hoe ik vegetarisch eten moet bestellen.

Nu alweer mijn laatste avond in Bangkok.. Als aflsuiter heb ik een Thaise massage genomen vanavond, en kruip vroeg in bed, om 7 uur morgenochtend komt de taxi om me naar het vliegveld te brengen. Ik vlieg morgen naar Chiang Mai.


  • 05 September 2012 - 17:49

    Liek:

    Hey Noor,

    Leuk om je te volgen!!!
    Geniet van alle ervaringen en belevenissen.

    Liefzzz
    Liek

  • 05 September 2012 - 19:13

    Mama:


    leuk om al wat van je te horen Noor!
    prettig dat je wat achtergrondinfo hebt over de politieke situatie aldaar lijkt me
    goeie reis straks,
    liefs van mama

  • 05 September 2012 - 20:34

    Karin:

    Hi Noor,

    Fijn dat je eerste ervaringen zo positief zijn verlopen. Geniet van je vervolgreis, veel succes met de eerste dagen op je bestemming en we hopen natuurlijk snel meer van je te horen.

    Liefs, Karin

  • 06 September 2012 - 17:02

    Loes:

    Noor!

    Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs Loes

  • 08 September 2012 - 15:49

    Diaan:

    Hee Noor!

    Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt:-)
    Geniet.er van!
    Xxx

  • 09 September 2012 - 18:19

    Lysette:

    Leuk leuk leuk! Maak er een mooie tijd van. En leuk je zo re volgen. X Lysette

  • 09 September 2012 - 18:19

    Lysette:

    Leuk leuk leuk! Maak er een mooie tijd van. En leuk je zo re volgen. X Lysette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Voor VSO naar Thailand

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Goodbye !!

26 Oktober 2012

Afronden, overdragen en terugkijken ...

17 Oktober 2012

Relax!

09 Oktober 2012

Cultuurverschillen en communicatie

01 Oktober 2012

Sawat di ka
Noor

Actief sinds 17 Juli 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 7488

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 30 November 2012

Voor VSO naar Thailand

Landen bezocht: